Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2011

Αγώνας δρόμου για να προλάβει το ΕΣΠΑ.

Μελέτη ανακατασκευής της λεωφόρου Νιάρχου
Αγώνα δρόμου πρέπει να δώσουν οι μελετητές και οι αρμόδιες υπηρεσίες της Αποκεντρωμένης Διοίκησης και του ΥΠΕΚΑ για να ολοκληρωθεί η μελέτη ανακατασκευής της λεωφόρου (πρώην πανεπιστημίου) Νιάρχου και να προλάβει να ενταχθεί το σημαντικό αυτό έργο στο ΕΣΠΑ.Η μελέτη έχει ανατεθεί από τα μέσα του 2009 σε συμπράττοντα μελετητικά γραφεία και ολοκληρώνεται η Α΄ φάση της με την Προκαταρκτική Περιβαλλοντική Εκτίμηση, για τη χωροθέτηση του έργου για να ακολουθήσει η Β΄ φάση με την Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων και όσα προβλέπονται για να είναι «ώριμο» το έργο. Οι περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις δίνονται από την αρμόδια Διεύθυνση του υπουργείου Περιβάλλοντος και ως εκ τούτου απαιτείται κάποιος χρόνος για να προχωρήσουν, πάντως εκτιμάται από την αναθέτουσα αρχή, τη Διεύθυνση Δημοσίων Έργων ότι μέχρι το τέλος του 2011 θα είναι έτοιμη η πλήρης μελέτη για να μπορεί να ενταχθεί το έργο στο ΕΣΠΑ.

Επικίνδυνος ο υπάρχων δρόμος

Κατευθύνσεις για την σύνταξη της μελέτης έδωσε το τμήμα Συγκοινωνιακών Έργων της Δ.Δ.Ε της πρώην κρατικής Περιφέρειας. Το υπό μελέτη τμήμα του εθνικού δρόμου Ιωαννίνων-Δωδώνης, από τον κόμβο της λεωφόρου Δωδώνης και Νιάρχου (στο στρατόπεδο Βελισσαρίου) μέχρι τον κόμβο Πεδινής είναι μήκους 4,5 χιλιομέτρων και πρόκειται για ένα επικίνδυνο δρόμο λόγω της αυξημένης κυκλοφορίας προς και από το πανεπιστήμιο κα το πανεπιστημιακό νοσοκομείο και των πολλών επιχειρήσεων και πολυκαταστημάτων κατά μήκος του.Η έκπτωση που δόθηκε επί του προϋπολογισμού της μελέτης, δηλαδή στο 1.039.000 ευρώ ήταν η ανώτατη σε αυτούς τους διαγωνισμούς, δηλαδή το 20%.

Μια δεκαετία πριν η πρώτη απόπειρα...
Η ανακατασκευή αυτού του τμήματος αποτέλεσε και στο παρελθόν στόχο της πολιτείας και της αυτοδιοίκησης και η πρώτη προσπάθεια ξεκίνησε το 2001. Όμως η προμελέτη που συντάχθηκε ήταν προβληματική, αφού η διαπλάτυνση προτείνονταν με βάση την υφιστάμενη κατάσταση και άλλοι ιδιοκτήτες γης θίγονταν και άλλοι ευνοούνταν από την επαναχάραξη του δρόμου.Προκλήθηκε σωρεία αντιδράσεων και τελικά η προμελέτη μπήκε σε κάποιο συρτάρι, μέχρι να έρθει ώρα η Περιφέρεια να προχωρήσει με μια σοβαρή μελέτη που θα δίνει ουσιαστική λύση και νέο δρόμο που θα έχει πλάτος 29 μέτρα.

Με νησίδα, κόμβους, ποδηλατόδρομο και παράλληλο δίκτυο

Ο νέος δρόμος θα έχει πλάτος 29 μέτρα με δυο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση και νησίδα, ποδηλατόδρομο, ενώ και από τις δυο πλευρές θα κατασκευαστούν παράλληλοι δρόμοι προς εξυπηρέτηση των επιχειρήσεων και κατοίκων και φυσικά του νοσοκομείου και του πανεπιστημίου. Στην αρχή του νέου δρόμου, στην διασταύρωση με τη λεωφόρο Δωδώνης εξετάζεται η δημιουργία κυκλικού κόμβου για να υπάρχει ροή στην κυκλοφορία.Στο σημείο που θα συναντά την παράκαμψη της πόλης θα γίνει ανισόπεδος κόμβος με βύθιση ή της παράκαμψης η του νέου δρόμου, ενώ θα κατασκευαστούν και ισόπεδοι κόμβοι σε άλλα σημεία.Η τάφρος στην μια πλευρά θα σκεπαστεί με αγωγό που θα τοποθετηθεί για να μην υπάρχει πρόβλημα με τα νερά.Το θετικό είναι ότι οι απαλλοτριώσεις έχουν γίνει και ο δρόμος θα φτάσει εκεί που προβλέπεται για να έχει το πλάτος των 29 μέτρων και όχι όπως προτείνονταν στο παρελθόν.

Πηγή: Εφημερίδα ΝΕΟΙ ΑΓΩΝΕΣ